Ingineria socială (engleză Social Engineering) este un termen prin care se înțelege arta de a influența, de a manipula și de a minți. Cu alte cuvinte, este priceperea unor maeștri în psihologia maselor de a-i face pe alții să gândească și să creadă ceea ce maestrul vrea ca acei „alții” să creadă. Ingineria socială este un tip de atac psihologic în care atacatorul determină victima să facă ceva ce el intenționează să facă.

Metodele de inginerie socială sunt multe, iar persoanele care se ocupă cu acest lucru sunt extrem de ingenioase si de adaptabile. Trebuie reținut faptul că această tehnică de manipulare și de “pescuire” a informațiilor nu se intamplă doar pe internet, ele regăsindu-se și în cazul telefoanelor mobile, mai ales în cazul mesajelor SMS. Cele mai mari pagube le suportă chiar cele mai mari companii, un bun exemplu fiind băncile. Acestea pot ajunge să
aibă pagube extrem de valoroase ce nu pot decât să strice imaginea respectivei companii.