Marți (12.07.2022) platforma TikTok a fost de acord să sa amâne controversata actualizare cu privire la politica de confidențialitate. Tiktok dorea, prin această actualizare, să afișeze utilizatorilor reclame personalizate, folosind datele acestora, fără a cere consimţământ, așa cum era practicat până acum.
Un purtător de cuvânt al DPC-ului (Comisia pentru protecția datelor – Irlanda) a declarat că TikTok a fost de acord să întrerupă aplicarea modificărilor pentru a permite DPC-ului să-și efectueze analiza.
Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că Tiktok consideră că publicitatea personalizată oferă cea mai bună experiență pentru utilizatorii din comunitate și că plasează paltforma social-media în conformitate cu practicile din industrie.
Autoritatea de reglementare italiană a avertizat platforma că această actualizare încalcă Directiva privind confidențialitatea electronică și Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al Uniunii Europene.
Platforma Tiktok este deținută de o companie din China, numită ByteDance.
TikTok s-a aflat în mijlocul mai multor controverse încă din septembrie 2019, când a fost descoperit faptul că TikTok cenzura conţinutul care nu convenea partidului comunist din China. În ianuarie 2019, o investigație unui grup de experți americani a declarat TikTok a fi o „problemă de dimensiunea Huawei” care reprezintă o amenințare pentru securitatea națională a statelor din Occident, din cauza popularității aplicației.
Într-un alt scandal popular pe internet, TikTok și proprietarul său chinez ByteDance au fost criticați de către angajații din birourile platformei din Londra. Aceștia se plângeau de încărcarea excesivă a programului de muncă. Replica venită din Beijing a fost accea că „orele lungi de muncă sunt normale în China”. De asemenea, biroul londonez atrăgea atenția și asupra politicilor discriminatorii ale companiei față de angajații femei, privind concediul de maternitate.
Surse: